maanantai 3. maaliskuuta 2014

Hiihtoloma ja muuta

Anteeksi kaikki nyt on ollut tosi paljon taukoa valitettavasti, koska mulla itsellänikään ei ole ollut hetkeen aikaa itselleni, olen siis juossut aivan pää kolmantena jalkana paikasta toiseen. Mutta nyt yritän jälleen jatkaa kirjoittelua=)

Mulla oli tuossa hiihtoloma 24.2 - 2.3 välisenä aikana eikä sitä kyllä välillä voinut lomaksi kutsua ollenkaan. Ravasin tallilla joka ikinen päivä, enkä liioittele tällä jokaikinen päivä paitsi perjantaina. Olin tallilla 4- jopa  7tuntia päivässä.

Maanantai:
Heräsin vähän jälkeen 8 ja katsoin telkkaria ja söin muroja. Eka lomapäivä oli vähän niinkuin pehmeä lasku lomaan. Ulkona oli aurinkoinen pakkas päivä vaikka lunta maassa ei ollutkaan juuriyhtään.
Lähdin Patun kanssa päivä kävelylle. Pakkasta oli tosiaan vähän mutta vain sen verran että hupparilla ja höntsyillä pystyi noin 3 km lenkin pystyi kävelemään.
Kun tulin kotiin niin aloin leipomaan laskiaispullia. Leipominen oli vielä seiskalla mukavaa ja helppoa.. Tällä hetkellä se on kyllä mukavaa mutta prkl kuinka vaikeaa se on välillä. etistä katoin ohjeen ja siinä sanottiin että kokonais- aika  olisi ollut vain 60 minutia.. No mää tein sitä taikinaa valehtelematta sen 60 minutia.. Taikinasta tuli kunnon taika- taikina.. Aina kun puolitin taikinan sen noustua ja jätin puolet kippoon ja sain sen puolikkaan taikinan leivottua pullan muotoon nii hupskeikkaa ja mummoki breikkaa kun se puolikas joka oli kulhossa niin eiköhän siinä sit ollut aina saman verran sitä taikinaa..
Kyllä niist' loppujen jopuksi noin 55 suht suurta laskiaispullaa tullut… Ja eiköhän se kermavaahtokin sitten loppunu kesken ja ku eka kermavaahto meni pilalle ku kulhossa oli vettä..

Kun vihdoinkin sain pulla- armeijan koottua niin lähin tallille. Mun parhaalla kaverilla oli valmennukset ja niillä oli esteitä. Mää kuvasin sen tunnin ja olin vielä hetken tallilla.
Lähin sitten joskus lähempänä puolta yhdeksää.


Tiistai:
 Mun piti tiistaina mennä tosi aikaisin tallille (eli noin kello 12) mutta kuinkas siinä sitten kävikään. No kyllä mä sitten vähän ennen kolmea itseni sieltä tallin pihasta löysin =)
No harjasin Corden tuttuun tapaan. Tammalla oli tosi hyvä päivä ja pärskähteli vaan välillä ja tuuppi mu leikkisästi turvallaan kun rharjasin sen kaulaa.

kun mä pesin sen juomakupin niin Corde oikeen nojas mun selkää vasten ja pärskähteli tyytyväisenä ja vilkuili mielettömillä nappisilmillään mitä teen. Kun sain työn tehtyä, niin jäin jlleen rapsuttelemaan ja taputtelemaan heppaa. Mulla oli kieltämättä aluks vähän huonopäivä mutta tammarouva sai mun mielilan nouseen tosi korkeelle. En tajuu et mitä tekisin jos Cordee ei oliskaa. Se on niin hyvä kuuntelija ja tuntuu oikeesti että se ymmärtäisi ja osaisi auttaa. Tää saattaa oikeesti kuulostaa tosi tyhmältä mutta se oikeesti auttaa kun puhuu jollekki eläimelle joka vie sun päivistäs monta tuntia ja jonka eteen raadat niskalimas ja välillä saat vaan takas jonkun näkösiä näykkäys yrityksiä mutta siinä vaan on joku joka vetää puoleensa ja se vaistoo sen jos sulla on paha olla tai oot muuten vaa väsynyt.
Rakastan vaan niiin paljon tuota hevosta <3
Kun jakokansio tuli niin mun kaveri tuli kertoon että meen Hummalla :D Se on tosi symbaattinen ja rauhallinen suomenhevos ruuna, joka osaa tarvittaessa päättää että kuka ohjaa.. No tunti meni ihan mukavasti. Humma taipu ihan mukavasti loppujen lopuksi meni ihan kauniisti kulmiin. päivän tehtävänä oli kaari ura pitkällä sivulla ja sitten kulmaan ja laukan nosto. Ollaan tosi tosi paljon menty nytten kontrollia ta taivutteluja tunnilla. Eli koulutuuppausta. Mun mielestä on tosi kiva mneää koulua aina tiistaisin koska mähän käyn hyppäämässä lauantaisin estetunnilla.
Tunnin jälkeen mää vaa hengailin tallilla hetken aikaa ja lähin sitten taas joskus pual yhdeksän aikaa.

Keskiviikko:
Mä heräilin taas siinä vähän ennen yhdeksää ja kattelin telkkaria ja söin kaurapuuroa<3 Kattelin simpsoneita varmaan 5 tuntia ja sit kävin lenkillä ja sit oliki taas aika lähtee tallille :P menin taas kuvaan Mariaa ja se taisi olla se kerta kun Maria meni vaan ratsastelemaan.Kuvailin siinä sittenvaan ja taas hetkenaikaa mutta tällä kertaa ihan hetkensaikaa vain hengailin tallilla ja siinä se päivä sitten humpsahti.

Torstai:
Olin mun äidin ja Patun kanssa ulkoiluttamassa meidän mummia. Mentii sellane 3 kilsan lenkki mutta me otettiin Patunkaa vähä ekstroja kun seikkailtiin vähän metsäpoluilla ja Patu rakasti juosta metsässsä <3 Se oli vaan jotenkin ihana seurata kun koira oikeen nautti olostaan täysin.
Kun tultiin kotiin nii syötiin ja sit mun äiti soitti tallille mun rästitunneista. Menin sitten heti kello 17 tunnille. Menin tallin isoimmalla hepalla Ebonylla. Ebony on leppoisa mutta tarvittaessa todella ssähäkä tamma- neiti :) Ebonyn askellajit on niin pehmeet ja ihanat. siä on tosi helppo istua ja se kyllä kuuntelee pohjeapuja parhaansa mukaan, isosta koostaan riippumatta. Ebony ei ole vain korkea vaan se on myös todella pitkärunkoinen, mutta osaa koota itsensä, jos ratsastaja tätä pyytää. Muussa tapauksessa tämä juoksentelee suurena niinsanottuna valtamerialuksena =D. Meidän tehtävä oli tälläinen, me ravattiin ratapituus-suuntaan- leikkaa tietä ja siinä oli aina suoritus ja kokonaan loppuun, eikä saa oikaista, jne jne. Ebony oli hieno neiti <3

Perjantai:
Mä olin Jassun kanssa laskettelemassa Himoksessa<3 Me lähettiin tampereelta bussilla, joka lähti 08.05 . Me olltiin perillä Himoksessa noin 09.40 Me haettiin kaappi ja vuokrattiin mun kaverille välineet ja mulle sukset ja sauvat kun mun omat oli jo menny pieneks :(mentiin jonottaan hissilippuja. Meillä oli semmonen pakettimaksu, että maksettiin Bussikuskille 49 euroa ja saatiin sillä menopaluu matkat ja sitten 6 tunnin bussilipun. ja sitten paluumatkan voi suorittaamillä tahansa Jyväskylä-Tampere bussilla.
No me lasketellaan siinä sitten ja ollaan ihan ett voi prkl ku aika loppuu nytte kyllä kesken. No me sovittiin meidän porukoiden kanssa että me lähetään sieltä 20.38 bussilla että me otetaan vielä iltaliput.. No siinä sitte lasketeltii reilun tunnin verran ja yhtäkki mä sitten tajusin että meillähän oli vuokravarusteet ja ollaan nyt reilu tunti niinku lasketeltu ilmaseks Himoksen varusteilla :O ja meiltä oli rahatki lopussa. No me sitten soitetaan äkkiä mun äidille ja kysytiin että mitä tehdään. No äiti sano että meettte nytte selvittään sen asian sinne vuokraamoon. Ja niin tehtiin. mentii sinne silvittään kävi sitte ilmi että vuokran lisääminen maksaa vain 2 euroa :) ainakin illaksi. Oltii sit ihan happy ja mentii jatkaa lasketteluja.
Mä olin sulkenu mun puhelimen jotta mulla riittäis akkua. No aattelin sitte ku oltiin palautettu varusteet ja mentii grillaa meidän viimesiä eväitä niin mulla oli simkortti kiinni nii meitä ei saatu kiinni ja meitä oli siä sit kuuluteltu ja haettu, mutta eihä me mitää kuultu. No si ku soitin äidille nii sieltä tuli sitte että meijän itää ajoissa lähtee käveleen sinne pysäkile ( sinne oli siis matkaa joku 2 km) että tämä 20.38 on arvioitu aika ja se voi tulla aiemmin ja sit me oltais iha jumissa siellä jos missattais se bussi.
No onneks sitte kerettiin siihe bussiin. Takastulo matka meni tosi nopeesti kun me vaan naurettii ihan joka mahdollinen sekunti :'D

Lauantai:
Mä heräsin vähän yheksän jälkeen ja katoin sitte taas telkkaria. Mulla oli jalat ihan jumissa perjantaista ettei mitään rajaa ja vielä olis 2 h ratsastusta :D
kello 11 tunnilla mä olin rästillä ja me hypättiin esteitä :) Mä menin Nellalla ja heppa oli ihanalla tuulella. Se laukkasi tosi kivasti ja kuunteli tosi tarkasti ja kuuliaisesti.
Meillä oli tehtävänä laskee laukka-askelten määrä 2 ristikon välillä. Nella ja mä saatiin koko ajan 4 <3 Nella oli tosi kiva ja energinen hypyissä :)loppu ravi tuntui kun olisin leijaillut pilvissä. Se oli niin pehmeä menoa :)
tuntien välissä mää harjailin ruostettaa pois kaltereista.
Menin harjaan Cartria 12.45. Ei tullu ees kiire vaikka heppa vähän aattelikin että en tykkää, en tykkää ollenkaan. Jo alkukäynneissä mä lähin kuljettaan heppaa nurkiin ja ottaa vähän mukaan temponlisäyksiä. Ravissa sama juttu + pohkeenväistöö ja taivutuksia ja kaaria ja voltteja. Laukassa pitkällä sivulla lisättyä laukkaa ja ennen kulmaa kokosin Carterin takasisin ja kulmaan. Käänsin muutamaan otteeseen Carterin keskelle ja pysäytin sen. Peruutin pariaskelta ja odotin 3 sek. ja sitten laukannosto. Carter oli aivan super <3 alettiin hyppää samaa tehtävää mutta pystyinä ja ensin vasemmasta kierroksesta vain toinen pysty ikään kuin ympyrällä. Carter hyppäs tosi hienosti. Sitten mentiin tehtävään. Hypättiin pystyt ja taas laskettiin niitä laukka- askeleita. Me mentiin ne reippaasti 4 askeleella. Kaunis Carter <3 sitten vaihdettiin suunta ja otettiin taas ne 4 laukka-askelta ja sitten Kirsi sano meille että voitaisi tulla se väli viidellä askeleella. Vauhti tuntui NIIIIN hitaalta että tuntui että päästäänköhän me tuon yli mutta hienosti Carter ponnas hienosti ja toteutti 5 askeleen välin. Mentiin näin pari kertaa ja sitten kurottiin taas siihen 4.Ei voi muuta sanoo ku että olien löytänyt unelmieni hevoset <3 Corde <3 & Carter <3

Sunnuntai:
Suoraan sanoen voin sanoo että nukuin kooko päivän.

Maanantai:
Mun maanantai meni sillain etten tiennyt että pitäisiko mun itkeee vai nauraa:/ mieliala vaihteli koko ajan. Mä oli koulun jälkee Fannin ja PihlaAnnikankanssa <3 PihlaAnnika tuli takas Thaimaasta ja on ruksee ku käpy <3 nyt mun paraskaveri number1 on Nigga <3:*
BTW;  mä lähden 10 päivän päästä Thaimaahan mun äidin ja veljenkaa <3



  -Nora

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti